Kým Toyota Yaris prešla hot-hatch premenou, veci sa skôr mali inak. Skôr malé mestské auto, ktoré mohlo splynúť s prevádzkou, sa stalo raketou inšpirovanú WRC. Bohužiaľ, zatiaľ čo trojdverová poklop dostane kompletné ošetrenie od Gazoo Racing, vylepšenia SUV Yaris Cross sú obmedzené na estetické oddelenie. Vieme, že závodná DNA japonskej automobilky stekala až po jej cestné vozidlá, ale odkiaľ sa vzala? Potom, čo sa tak priblížili celkovému víťazstvu na 24 hodín LeMans v roku 2015 – keď sa ich vedúci vozidlo pokazil v poslednom kole, to nakoniec dali do pokoja vďaka víťazstvám v rokoch 2018, 2019 a 2020.
Bez ohľadu na to, ako dosiahli svoje víťazstvo v LeMans, Toyota nedávno vybuchla svet rally s Yarisom. Po dlhom suchu v šampionáte, ako je Carlos Sainz st. A jeho Toyota Celica, vyhral Ott Tanaka v roku 2019 majstrovstvá sveta WRC za volantom vozidla Yaris.
Vzhľadom k tomu, že hot-hatch získal jeden z najsilnejších trojvalcových motorov vybavených cestným vozidlom – s výkonom 257 koní (191 kilowattov) – Toyota hovorí, že Yaris Cross by to nezvládol. Aj keď to v tejto chvíli vyzerá bezútešná, japonská automobilka dala jasne najavo, že chce rozšíriť zostavu GR. Veľkou otázkou však zostáva, či niektorá z týchto vozidiel uvidí v USA denné svetlo.
“O GR Yaris Cross neviem,” povedal Sean Hanley, šéf predaja a marketingu spoločnosti Toyota Australia. “Sme radi, že GR Yaris uvedieme na trh budúci mesiac, ale nič, o čom by som vedel, čo sa týka Yaris Cross v tomto priestore.” Bez ohľadu na to, či SUV dostáva viac než len estetické vylepšenia, stavili by sme, že potenciálni zákazníci v USA stále čakajú, aby GR Yaris prekročil rybník.