BMW iX3 je automobil, ktorý ohromí každého. Ako elektrické vozidlo je navrhnuté tak, aby sa cítilo úplne konvenčné a priťahovalo tých, ktorí podnikajú prvé kroky k vlastníctva EV, je to úspech. Je priestranný a tichý, dobre stavaný a nabitý chytrou technológiou. A keď BMW predviedlo, ako “špeciálny” môžu byť jeho vozy i, je to trochu sklamaním.
Priekopnícke modely BMW i3 a i8 vytýčili celkom odvážne a vzrušujúce vyhlásenie o tom, ako bude vyzerať elektrifikovaná budúcnosť nemeckého výrobcu. Svojim sci-fi vzhľadom a technológií vesmírneho veku ponúkli solídne víziu toho, aké budú autá zajtrajška. To, čo tu máme, úplne nové BMW iX3, možno nie je tretím pokračovaním série i od BMW, ktoré sme očakávali. Všetko to vyzerá trochu dobre, dobre, povedome. Ale to je presne zámer BMW; pre všetky účely je to jednoducho X3, ktorý je tiež elektrický.
Je založený na rovnakej platforme ako bežný benzín, nafta a plug-in hybrid X3 a je dokonca postavený v rovnakej továrni. BMW hrdo tvrdí, že je to prvý model vo svojej ponuke, ktorý je možné získať so štyrmi rôznymi pohonnými jednotkami. Pod podlahou modelu iX3, vloženého medzi kolesá, je 80kWh batéria, ktorá poháňa elektromotor s výkonom 283 koní na zadnej náprave prostredníctvom jednostupňové prevodovky. BMW hovorí, že vozidlo nabehne 285 míľ na jedno nabitie, zrýchli z 0 na 100 km / h za 6,8 sekundy a obnoví 80% nabitie zo 150kW jednotky rýchleho nabíjania za 34 minút.
Proti svojim kľúčovým konkurentom, menovite Mercedes EQC a Audi e-tron, má BMW nízku výkonnosť, ale pokiaľ ide o priestor, dojazd a cenu, sú všetky tri vozidlá veľmi tesne zladené. Vzhľadom k tomu, že stratégiou spoločnosti BMW bolo premeniť jeden z jej hlavných modelov na elektromobil, nemalo by byť žiadnym veľkým prekvapením, akým sú pohony iX3 úplne známe a relatívne konvenčné.