„Tradičné“ jarné a jesenné prezúvanie pneumatík je dobre známou činnosťou každému vodičovi (ak teda nepoužíva celoročné pneumatiky). Prezúvaniu pneumatík sa však nevyhýba ani rôzne stavebná a manipulačná technika.
Prezúvanie nie kvôli zmene ročného obdobia, ale kvôli opotrebovaniu pneumatík
Rozdiel medzi prezúvaním bežného vozidla a takejto techniky je v tom, že zatiaľ čo autá prezúvame kvôli výmene letných pneumatík za zimné a opačne (a tomu prispôsobujeme aj prípadnú kúpu novej sady pneumatík), v prípade napr. EM pneumatík pre zemné stavebné stroje sa prezúvanie rieši v podstate „len“ pri opotrebovaní starej sady. A to isté platí aj v prípade pneumatík pre manipulačnú techniku.
S manipulačnou technikou, napr. vysokozdvižnými vozíkmi sa zväčša jazdí v areáloch firiem, či dokonca v interiéroch skladov a výrobných hál, kde je povrch celoročne rovnaký. A čo sa týka stavebnej techniky, tá zase potrebuje pneumatiky, ktoré zvládajú náročnejšie povrchy celoročne, nielen v zime.
Hlavne na stavebné pneumatiky sú kladené vysoké nároky
Pozrime sa ešte bližšie na pneumatiky pre stavebnú techniku, na ktoré spravidla bývajú kladené vysoké požiadavky. Pri kúpe napr. nových pneumatík 12-16,5 je dôležitá najmä ich všestrannosť a odolnosť.
Všestrannosť kvôli tomu, že (ako sme už naznačili) stavebná technika musí byť schopná efektívne a bezpečne sa pohybovať aj na náročnom povrchu, s ktorým sa spravidla stretáva na stavbách. Ruka v ruke s tým ide aj potreba odolnosti, keďže na náročnom povrchu čaká stavebné pneumatiky a techniku, ktorá ich obúva, veľa nešetrného zaobchádzania.
Zdroj obrázka:
Autor: dushlik / freepik.com