Home Automobily, Novinky, Recenzie Recenzia dodávky Vauxhall Vivaro
AutomobilyNovinkyRecenzie

Recenzia dodávky Vauxhall Vivaro

Vauxhall Vivaro je pre mnohých neznámy pojem, táto dodávka má však naozaj čo ponúknuť. Stredne veľká dodávka Vauxhall Vivaro je na predaj ako súčasť ponuky dodávok Opel od začiatku 21. storočia. Bola to obľúbená voľba pre kupujúcich, najmä preto, že sa jedná o Made In Britain. Spoločnosť Vauxhall je hrdá na to, že podporuje používanie odznakov na samotnej dodávke. Pri modeli tretej generácie, ktorý bol uvedený na trh v roku 2019, dostalo Vivaro radikálnu zmenu. Predchádzajúca verzia modelu Vivaro boli produktom spoločného podniku s Renaultom, a preto sa veľa zdieľali s dodávkou Renault Trafic. Ale vďaka akvizícii spoločnosti Vauxhall skupinou PSA v roku 2017 došlo u Vivaro tretej generácie k veľkoobchodným zmenám. Dodávka teraz zdieľa svoju karosériu a mechaniku s Citroen Dispatch a Peugeot Expert, nehovoriac o štvrtom modeli v rade, Toyota Proace.

Jedným z dôležitých faktorov je potrebné poznamenať, že Vivaro je stále vyrábané v Británii – továreň v Lutone, kde bol postavený posledný model, mala nové nastavenie za niekoľko miliónov libier, takže výroba mohla na mieste nepretržite pokračovať. Tu je Vivaro postavené v dvoch dĺžkach, L1 a L2, aj keď na rozdiel od starého Vivara je zvláštne dĺžka L2 za zadnou nápravou, takže obe verzie majú rovnaký rázvor. Vivaro už nie je k dispozícii s možnosťou vysoké strechy, ale päťmiestny Vivaro DoubleCab pokračuje. Má druhý rad sedadiel a je k dispozícii v rovnakých dĺžkach L1 a L2 ako dodávka. Nakoniec Vauxhall ponúka aj kabínu podvozku Vivaro, ktorá je navrhnutá tak, aby ju mohli vybaviť konverzný spoločnosti.

Sila pochádza z výberu dvoch vznetových alebo je teraz k dispozícii aj elektrický Vivaro-e. Diesely sú 1,5 Turbo D, ktoré sú dodávané s výkonom 100 PS a 120 PS, zatiaľ čo 2,0 Turbo D je ponúkané v maskách 120 PS, 150 PS a 180 PS. Všetky dodávky sú vybavené pohonom predných kolies so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, hoci u vybraných modelov s výkonom 120 k je k dispozícii 8-stupňová automatická prevodovka, zatiaľ čo motor s výkonom 180 koní má štandardne automatickú skriňu. Všetky dodávky majú 70-litrovú palivovú nádrž, zatiaľ čo 22,5-litrová nádrž AdBlue sa bude musieť plniť každých niekoľko tisíc míľ. Za zmienku stojí aj to, že výkonnejšie motory 2,0 Turbo D nie sú ponúkané v najzákladnejších verziách modelu Vivaro.

Author

Makawiel